Sabtu, 19 November 2011

Projek guru perintis kerja 9 jam sehari DIMANSUHKAN :)

 Saya sangat-sangat bersyukur apabila melihat buletin utama jam 8 tadi apabila TPM mengumumkan bahawa cadangan guru bekerja 9 jam sehari dimansuhkan. Rasionalnya ialah tidak mahu membebankan guru  (hmmm...tau takpe...). Eh, bukankah hari tu kata projek ni bertujuan nak meringankan beban guru, yang mana satu ni??? Walaupun negeri saya tak terlibat dalam senarai negeri-negeri perintis, saya sebagai seorang guru sangat-sangat memahami perasaan rakan-rakan seperjuangan dan sekarang ni saya tumpang gembira bersama semua guru-guru yang ada di Malaysia :)
 Apapun saya mengucapkan terima kasih kepada pihak Kementerian kerana mendengar keluhan guru-guru. Sepertimana yang saya tulis dalam topik sebelum ini, bekerja selama 9 jam bukan masalah bagi saya dan mungkin juga untuk kebanyakkan guru, tetapi kesan perlaksanaannya kepada murid adalah sesuatu yang perlu dikaji semula.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan